Deel jouw ervaring!
Ik had problemen met het menu dat de programma's van die dag laat zien en de onderschriften bij de prg.
Als ik de 5 jaar oude tv aanzette dan waren die onduidelijk evenals de onderschriften. Nu had ik de tv al terug gezet op fabrieksmode doch dan werd het niet beter. Ook een nieuwe digitale ontvanger gaf ook geen verbetering.
Ik heb toen gedacht dat ik een bril moet hebben , maar nu zit ik op 3 meter van de tv en als ik opsta en naar de tv loop zijn de onderschriften helder en goed te lezen.Dit duurt ongeveer 1 uur en dan is alles weer goed leesbaar.
Op een gegeven moment was ik het moe en heb ik een nieuwe tv gekocht van 2024 een Sony 55XR80.
Ik dacht tot ik verlost zou zijn van dit probleem doch het is nog steeds hetzelfde. wat is nu de volgende stap?
Dank.
Hub Steins
Hoi Hugo,
- Wordt er met onderschriften de ondertiteling bedoel?
- Hoe wordt er naar de programma's gekeken, met of zonder extra kastje?
- Worden de "onderschriften" in het programma meegeleverd of zet je deze aan in de X80?
73's
Ja, met onderschriften wordt ondertiteling bedoeld
Zonder extra kastje, alleen tv met mini box
De onderschriften worden aangezet in het menu van de x80.
@hugo-st schreef:
Zonder extra kastje, alleen tv met mini box
De onderschriften worden aangezet in het menu van de x80.
Wat bedoel je zonder extra kastje , alleen met mini box?
Bij de X80 wordt toch geen mini box geleverd?
Als de ondertiteling in de X80 wordt aangezet, dan zijn de letters van een TV uitzending strak en goed te lezen zoals in elke Sony TV. De ondertiteling wordt door de desbetreffende TV-zender meegestuurd in het TV-signaal. Zo heeft SBS6 ondertiteling in verschillende kleuren van degene die aan het woord op dat moment is. dit is moeilijk/moeizaam te lezen.
73's
DE x80 wordt geleverd met de mediabox next
Ik heb de ondertiteling in de X80 aangezet.
Nou doet het zich voor dat het verschillend is, de ene keer zijn de ondertitels slecht te lezen zoals gisteren bv terwijl vandaag de ondertitels heel goed leesbaar zijn
Nu blijkt er toch ( was de vraag om 9.20) een extra kastje (de next) is aangesloten.
Omdat de bron van de TV-zenders uit de Next komt en via HDMI naar de X80 gaat, kan het voorkomen dat de ondertiteling niet juiste wordt weergegeven. De ondertiteling in de X80 is voor de zenders die worden ontvangen via de interne tuner van de X80. Weet je dat in de Next ook de ondertiteling kan worden aangezet?
Zo stel je ondertiteling in op een Ziggo Mediabox Next
suc6 ermee,
73's