Podziel się wrażeniami!
Witam,
jestem tu nowy i proszę o doradzenie mi który aparat waszym zdaniem wybrać. Pozdrawiam
Witam serdecznie! HX1 miałem a na HX5 poluje. HX5 rożni się od HX1 jedynie lepsza matrycę udoskonalonym trybem panoramy oraz GPS oraz pełnym trybem Full HD aha i HX5 nie ma uchylnego ekranu który jest bardzo przydatnym rozwiązaniem i ma 2x (10x VS 20x) mniejszy zoom. Wszystko zależny od twoich preferencji, jeżeli wolisz trzymać coś co czujesz polecam HX1 i potrzebujesz zoomu 20x, ja jednak potrzebuje czegoś w kieszeń wiec HX5. Jeżeli nie potrzebujesz GPS'a w aparacie w sumie nie ma różnicy co kupisz i do tego nie potrzebujesz aż tak dużego zoomu. Choć wziął bym HX5 Pozdrawiam
Znaczy tak jestem amatorem wiec szukam uniwersalngo rozwiązania ale bardziej niz na nagrywaniu zalezy mi na zdjęciach, czyli HX5 bedzie robila lepsze zdjecia tak?
W zasadzie tak! Ale by się najlepiej o tym przekonać należało by porównać zdjęcia zrobione HX1 i HX5. W necie jakoś jeszcze nie widziałem porównań itp, ale sam jestem bardzo ciekaw czym dokładnie różnią się oba sensory jak przekłada się na jakość zdjęć.
Nie byłbym pewien czy hx5 będzie robić lepsze zdjęcia. hx5 ma lepszą matryce ale ciemniejszy obiektyw.
Hmm... A co to znaczy?
Tu masz info co to przesłona i do czego służy: http://www.fotografuj.pl/Article/Przysl ... lony/id/78
No i w HX - 5 masz wartość przesłony F 3,5 – 5,5
A w HX1 F: 2,8 – 5,2
mas0n napisał(a):
hx5 ma lepszą matryce ale ciemniejszy obiektyw.
Lajam napisał(a):
Szczerze mówiąc oba modele są bardzo dobre i najważniejszą kwestią powinna stać się ergonomia i przeznaczenie. Jakość obrazu oba generują na bardzo wysokim poziomie.
HX-5 widzi troszkę "szerzej", ale nie ma takiego zooma jak HX-1 - nie uzyskasz nim więc imponujących powiększeń. Ja bym wybrał dla siebie z tej dwójki mimo wszystko HX-5 - bo jest malutki, lekki, kręci kapitalnej jakości video no i ma GPS - bajer, który bardzo się przydaje.
PS.