annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony RX10V Mijn eerste instellingen en oplossing(en)

profile.country.NL.title
FrankT
Lid

Sony RX10V Mijn eerste instellingen en oplossing(en)

Instellingen

Ik heb nu enkele weken deze zeer fijne vervanging van de IV in huis. De instellingen heb ik gedaan met medewerking van de YouTube FotoGroep: "Beste Instellingen voor Sony RX10V" ook te vinden met "Sony RX10 V Instellingen". Deze uitleg van 1:23:46 heeft mij veel geholpen om de basis instellingen te kiezen.

Monitor.

Daarna ben ik zeer lang bezig geweest om uit te zoeken hoe ik een zoveel mogelijk leeg scherm kon krijgen tussen de keuzeschermen van de monitor (schakelen aan de de bovenkant van het besturingswiel aan de achterzijde). Het blijkt dat dan het aanraken moet worden uitgezet. Deze aan/uit mogelijkheid heb ik onder één van de in de video genoemde keuzeknoppen (47/59 menu) gezet. (bij mij de prullenbak)

Lens contra diafragma-ring

Tijdens het draaien aan de diafragma-ring  bewoog bij regelmaat de zoomlens naar voor of achter. Door het in te stellen wisselen (48/59) van de (handmatige) lensringen scherpstelling en zoom was dit opgelost.

Tip "voor je begint"

Gebruik een tafelstatief (zie foto). Wanneer je enige tijd stopt tijdens het gebruik van het toestel, schuift de zoomlens in. Bij hervatting weer uit. Buiten dat dit vervelend is, zou hij kunnen vallen of beschadigen.

IMG_1409.jpgIMG_1409.jpg

Creators App

Zou ik eerst downloaden en de eerste instellingen doen. Problemen gebruik ben ik achter gekomen dat je het toestel eerst aan moet melden in je smartphone Wifi en Bluetooth. Daarna kan hij gekoppeld worden. Opgenomen opnamen kunnen dan naar de smartphone worden gezonden en daarna "verder de wereld in". Ook bediening via je smartphone is mogelijk.

Dus zorgen voor:

Camera

• Verb./opn.afstand - smartphone (37/59)
  • vliegtuigstand uit (44/59)
  • Wi-fi / Bluetooth verbinden (40/59 / 41/49

Smartphone

• Wifi
  • Bluetooth koppelen

Ik hoop jou veel uren zoeken te hebben bespaard en dat je net zoveel plezier gaat krijgen als ik zelf.

Frank

0 ANTWOORDEN 0