anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Fotografia zimą w górach a300

Par_Dez
Początkujący

Fotografia zimą w górach a300

Witam !
Zdarzyło mi się być teraz przez tydzień w Zakopanem i "popełniłem" ok.150 fotek w górach.
Jako że nie mam dużego doświadczenia w dziedzinie fotografii moje fotki są przeciętne ale sprawiają mi zadowolenie.jakie to jednak trudne połączyć właściwe dobranie kompozycji,kadru i
właściwych parametrów.Zanim się zdążyłem zastanowić coś ucieka - światło , obiekt itp.
Moja a300 sprawowała się na mrozie(-10 -15stopniC) znakomicie , kłopoty miałem z obiektywem 18-55 SAM Sony DT.Gdy go przypinałem do body to musiałem robić to parę razy bo body nie widziało obiektywu.Polegało to na tym że musiałem wyłączyć AF w obiektywie i w body,poruszać całym obiektywem w body trzymając wciśnięty przycisk zapinania oraz pokręcić pierścieniem ostrości.Ciekawe że 18-70 , MAF 28-80 , DT 55-200 Sony nie ma tej przypadłości.
Mam jeszcze jedną własną subiektywną konkluzję co do zmiany obiektywów zimą na mrozie.
W tej kwestii jestem zdania , że jednak warto mieć 16-105 DT Sony lub Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II PZD Piezo Sony i chyba jeden z nich kupię jak uzbieram kasę pierszeństwo przed wymianą body na A560 lub A33.Wymiana obiektywu zimą na mrozie jest - jak dla mnie - bardzo upierdliwa , mimo wszytko matryca się brudzi.Co prawda fotografuję w RAW+Jpeg,także w PS CS5 nie ma z tym problemu , ale jednak mając uniwersalny zoom podpięty do body na stałe jest wygodniejsze , choć straty na jakości zdjęć będą mam tę świadomość - potem jednak podczas obróbki plików RAW można uzyskać całkiem przyzwoite efekty.
Aha , jeszcze jedno - w Zakopanem królują Nikony , w sklepach również , A55 stoi sobie schowana z tyłu , a pierwszy plan to Nikon. Ciekawe dlaczego ?
Na Gubałówce również szarfy z reklamą NIKON , Nikon....