Podziel się wrażeniami!
Witam wszystkich, mam mały dylemat chciałbym kupić obiektyw macro np. SIGMA AF ZOOM 70-300mm1:4.5-5.6, jestem amatorem przez wielkie A i nie potrafię zrozumieć tego małego opisu poniżej, znalazłem to na eBayu przy opisie obiektywu. Byłbym wdzięczny za małe wyjaśnienie jak to zjeść. Było to przy tej Sigmie 70-300
"If you use this lens on MINOLTA SLR-35mm film camera or DSLR(a900) with full size frame sensor you get 70-300mm.
On all other SONY ALPHA DSLR (a100,a200,a300,a700) you will get 105-450mm !!!
And on SONY ALPHA a350 you will get astonishing 140-600mm !!!"
witaj,
ogniskowa jest de facto zawsze taka sama. Zmienia się pole widzenia.
Zależnie od wielkości matrycy. Jeśli odpowiada pełnej klatce (FullFrame - np. a900) to obiektyw o ogniskowej 100m - ma faktycznie 100mm
zaś używając aparatu z matrycą wielkości APSC, dla Sony trzeba przemnożyć przez tzw. crop (x1,5) ogniskową by mieć pogląd na kąt widzenia jaki uzyskamy podczas korzystania z aparatu o takiej matrycy. czyli dla przykładu ze szkłem 100mm, używając a100/200/300/350/700 otrzymamy pole widzenia porównywalne do ob. 150mm
Dodatkowo sprzedawca podaje inne wartości dla a350 - z tytułu tzw. "inteligentnego teleobiektywu" - gdzie przy zmniejszeniu rozdzielczości aparatu, jeszcze bardziej zmienia się pole widzenia (aparat kadruje centrum zdjęcia).
Dodam, że tą funkcję posiada również a300
nie wydaje mi się żeby rozmiar matrycy a350 rożnił się od pozostałych alf. facet sie pomylił.
obiektyw ogniskowa|matryca
im mniejsza matryca tym mniej obrazu na niej. przez co większy zoom. matryce alef 100 200 300 i 350 są o połowe mniejsze od pełnej klatki.
tzw. CROP
Dzięki za bardzo wyczerpująca i szybką odp.
Tak jak mów kris
ps. kris ubiegłeś mnie
maxirobert napisał(a):
Dzięki za bardzo wyczerpująca i szybką odp.
przycisk "invalid operation" pozwala nawet uzyskać ekwiwalenty 150-600, a nawet 200-900, ale to i tak oszustwo. Ogniskowa pozostanie taka sama - 70-300.