Deel jouw ervaring!
Ik heb een VGN-NW21EF laptop met HDMI uitgang en die wil ik aansluiten op de cinemaset STR-KR1100. Beeld lukt wel, maar geluid niet. Dat krijg ik alleen via de TV. Hoe krijg ik het geluid via m'n cinemaset?
Ik dacht dat ik de enige was.
Ik heb exact het zelfde probleem. Maar dan met een vaio vgn-fw41.
Receiver is hetzelfde str-kr 1100.
HELP?
Ik neem aan dat het hier gaat om een STR-KS1100 receiver?
Als dat het geval is dan klopt dit geheel. Deze reciever heeft namelijk alleen maar een zogenaamde HDMI-switcher wat inhoud dat het beeld en geluid alleen maar wordt doorgezet naar de TV en niet door de receiver verder wordt behandeld/versterkt.
In het geval dat het toch een receiver met een zogenaamde HDMI-repeater is dan kunt u via het Ampmenu naar de optie HDMI gaan en dan met de pijltjestoetsen op uw afstandbediening naar Audio Out gaan. Door nu op de middelste toest (tussen de pijltjestoetsen) te drukken komt u in een nieuwniveau waar u kunt kiezen tussen TV+ Amp of alleen Amp en hiermee is te bepalen of het geluid alleen op de versterker hoorbaar is of op beide apparaten.
Indien de reciever deze optie niet heeft dan is het wellicht het handigste om de optische uitgang van de TV te koppelen aan de Receiver.