anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

HX9 Powiększenie cyfrowe

profile.country.pl_PL.title
AndrzejL-----
Początkujący

HX9 Powiększenie cyfrowe

Oglądając zdjęcia na laptopie, zrobione oczywiście HX9, jak sprawdzam we właściwościach, i potem w szczegółach, to znajduję tam różne informacje. No i jedna informacja ciekawi mnie. Otóż dowiaduję się, że zdjęcie ma powiększenie cyfrowe 1. Ciekawi mnie też DPI, które wynosi dla HX9 72DPI. Zdjęcia zrobione moją starą nokią N71 mają 300DPI. Jestem laikiem w fotografice, więc nie wiem o co tu chodzi. Wiem tylko, że więcej DPI daje lepsze efekty. Dziękuję każdemu za nadesłaną odpowiedź. :c37 Zapomniałem dodać, że zoom cyfrowy jest wyłączony, a mimo to, i tak znajduję informację, że zdjęcie ma powiększenie cyfrowe 1.

3 ODPOW. 3
profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

AndrzejL napisał(a):

zoom cyfrowy jest wyłączony, a mimo to, i tak znajduję informację, że zdjęcie ma powiększenie cyfrowe 1.

To chyba poprawnie, prawda? :smileyrolleyes:

AndrzejL napisał(a):

Ciekawi mnie też DPI

Gdybyś sobie zadał trochę trudu, to bez problemu znalazłbyś tu, na forum, lub w :c50 odpowiedź.
DPI, czyli punktów na cal. Rozdzielczość zdjęcia określana jest w pikselach (punktach), a DPI zależy od medium, na którym oglądasz. Np. Monitor typowo ma 72 DPI, wydruk, lub fotolab wymaga zazwyczaj 300DPI. Więc 300 pikseli na papierze to będzie 1 cal, zaś na monitorze 300/72 cali.

------------------------------
fotoamator
profile.country.pl_PL.title
AndrzejL-----
Początkujący