Join now - be part of our community!

AF terugzetten op sluiter

profile.country.NL.title
Jokiehints
New

AF terugzetten op sluiter

Sinds kort in bezit van de Sony RX10IV en druk bezig de mogelijkheden te verkennen. Nu heb ik verschillende instellingen op geheugenplaatsen gezet (1, 2, 3 en M1, M2, M3, M4). Die instellingen roep ik op als ik daar behoefte aan heb. Zo ook de meeste van mijn custom buttons een taak toegekend. Met dit gegeven is het haast onmogelijk de camera aan iemand anders te geven, wanneer deze een foto wil maken.

Zo heb ik de AEL knop als scherpstelknop ingesteld en deze functie van de sluiterknop weggehaald.

Dat weten de meeste niet. Als ik de camera overhandig aan iemand anders om een foto te maken, dan wil ik dat het scherpstellen weer via de sluiter werkt, anders wordt de foto onscherp. Maar dit bereik ik niet als ik de functiekeuzeknop op de stand 'automatisch' zet. Ook kan ik - volgens mij - deze wisseling van de scherpstelfunctie (van AEL naar sluiter) niet programmeren in een custom knop. Weet iemand een oplossing?

2 REPLIES 2
profile.country.GB.title
danardeng
Contributor

No, you have to change manually the settings of af with shutter button.

You can set that voice as preferred in your personal menù

profile.country.NL.title
Jokiehints
New

Hello,

Thank you for your answer! This is a very simple solution that I haven’t thought off.

With regards

Jokiehints