Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds 20 oktober 2011 een Sony Tablet S en maak daarbij gebruik van WiFi.
Alles werkt perfect zolang ik dit Tablet zonder andere computers gebruik.
Zodra mijn andere computers, een Apple laptop en/of mijn Apple computer ook aan staan en ik gebruik wil maken van het Sony Tablet dan wordt de WiFi verbinding steeds verbroken op beide computers en op het Tablet.
Dit blijft zich herhalen en ik heb dit probleem met beide computers nooit eerder gehad.
Kan iemand me vertellen waar de oorzaak kan liggen?
Bedankt, Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
de oorzaak zit hoogstwaarschijnlijk in een bekende wifi bug in android 3.2 die nog opgelost moet worden.
Je kan het probleem iets minder frequent laten worden door STATIC ip op te geven in je wifi verbinding... liefst ook op de wifi verbinding van je andere apparaat.
je kan ook proberen je router op een ander channel in te stellen, als je in een huis woont mey heel veel wifi netwerken van buren om je heen, bijvoorbeeld. Met de app wifi manager uit de market kan je op de radar snel uitzoeken welke channel nog aardig vrij is.
ik ben zelf gestopt met wifi permanent aan te willen hebben. ik zet de wifi met de hand aan en uit voor ik het scherm uit zet, dan is het systeem tenminste niet bevroren als ik de tablet weer doe ontwaken. ik gebruik de widget die bij Wifi Manager komt daarvoor. Als ik wifi permanent will hebben, zorg ik dat het scherm niet meer uit zichzelf op standby meer gaat. ook hier kan een widget voor gedownload worden uit de market.
dit is allemaal ontwijkend wifi probleem gedrag, maar de oorzaak is een bug in android en die moet gefixed worden om dit echt op te lossen.
de oorzaak zit hoogstwaarschijnlijk in een bekende wifi bug in android 3.2 die nog opgelost moet worden.
Je kan het probleem iets minder frequent laten worden door STATIC ip op te geven in je wifi verbinding... liefst ook op de wifi verbinding van je andere apparaat.
je kan ook proberen je router op een ander channel in te stellen, als je in een huis woont mey heel veel wifi netwerken van buren om je heen, bijvoorbeeld. Met de app wifi manager uit de market kan je op de radar snel uitzoeken welke channel nog aardig vrij is.
ik ben zelf gestopt met wifi permanent aan te willen hebben. ik zet de wifi met de hand aan en uit voor ik het scherm uit zet, dan is het systeem tenminste niet bevroren als ik de tablet weer doe ontwaken. ik gebruik de widget die bij Wifi Manager komt daarvoor. Als ik wifi permanent will hebben, zorg ik dat het scherm niet meer uit zichzelf op standby meer gaat. ook hier kan een widget voor gedownload worden uit de market.
dit is allemaal ontwijkend wifi probleem gedrag, maar de oorzaak is een bug in android en die moet gefixed worden om dit echt op te lossen.
beste peter,
heb jij er toevallig ook last van dat wanneer het scherm dooft, de internetverbinding verbroken wordt ongeacht de instelling?
ik heb dat probleem namelijk en als ik dan weer verbinding wil maken dan loopt het wifi gedeelte vast. ik moet de tab dan opnieuw opstarten.
Als het aan de wifi software ligt moet iedereen er last van hebben lijkt mij.
Zoals ik al eerder melde heb ik hier aan deze kant geen enkele last van de bovengenoemde problemen.
Dezelfde problemen doen zich regelmatig ook voor als men een TV-toestel (zie div. topic's) verbindt met het netwerk.
hier kan je maar een conclusie aan verbinden,
dat het hoogstwaarschijnlijk aan het gebruikte interne netwerk ligt, m.a.w. verouderde software van de router mogelijk i.c.m. met de toegepaste beveiliging.
73's
Sander,
Dit probleem kent mijn Sony Tablet S ook. Alle overige WiFi apparaten (HTC Desire Z, Toshiba notebook, Logitech Squeezebox, iPad) hebben geen enkel WiFi probleem. Ligt dus absoluut niet aan de router. Ik ga op zoek naar een app die dit probleem oplost.
En app zou je hiervoor niet vinden.
Wat je kan proberen is de beveiliging van het wifi netwerk aan te passen naat mac-adres filtering.
73's