Pozwolę sobie wtrącić swoje 0,03 zł mimo, że odpowiedzi już uzyskałeś (już taki niepokorny jestem ).
Gucio50 napisał(a):
Ach jak mi brakuje porządnego manuala do tej 55-tki.
Ale napisałeś w pierwszym poście, że masz manual?
Nie znam się, ale według mnie pisanie, że np. tryb zdjęć krajobrazowych służy do robienia zdjęć krajobrazu jest sporym zawężeniem zastosowania tego trybu. Dla mnie lepiej gdy jest napisane w instrukcji, że w trybie zdjęć krajobrazowych parametry naświetlania dobierane są tak aby uzyskać jak największą GO (przy optymalnym czasie do zastosowanego obiektywu i optymalnej czułości) i wtedy mogę sobie sam decydować, do jakich zastosowań użyję danego trybu (a np. ja go będę wykorzystywał do zdjęć architektury ale to tylko i wyłącznie dlatego, że wiem, co się dzieje w danym trybie). Podobnie rzecz ma się z opisem DRO i HDR. W instrukcji jest napisane co aparat robi w wypadku danej funkcji a ja zastosuje daną funkcję wtedy gdy zobaczę dla niej zastosowanie a nie wtedy, że w instrukcji ktoś napisał, że należy używać tej funkcji w takiej sytuacji. A może ja patrząc z innej perspektywy nie bardzo umiem znaleźć się w Twojej sytuacji
?
Gucio50 napisał(a):
Brak mi jakiejś "szerszej" książeczki.Instrukcja wyjaśnia JAK ZROBIĆ zdjęcie HDR czy też zdjęcie " w nocy z ręki" ale nie wyjasnia PO CO je robić
Takich rzeczy jest więcej, moze jest gdzieś jakiś pdf?