Deel jouw ervaring!
Betreft outgoing server settings: smtp server.
Sony tablet SGTP112NL
Instellingen - account toevoegen - e-mail:
graag wil ik een bestaand kpnmail adres toevoegen maar dat lukt niet, het gaat goed tot aan het tab blad outgoing server settings, hier ingevuld
smtp server: mail.kpnmail.nl
security type: None
Port: 25
Require sign in: gevinkt
Username ingevuld bestaand geaccepteerd kpn account (al jaren)
Password: bestaand geaccepteerd password
En nu wordt weergegeven: "Authentication methods are not supported by server"
Van alles geprobeerd maar niets helpt, iemand een oplossing ??
bvd ARo
Note:
De tablet is geregistreerd van af begin met gmail account (dom, dom) nu wil ik terug naar mijn meest gebruikte adres, in 1e instantie omdat mijn adobe ID aan dit adres is gekoppeld en ik h.w.s. hier mee mijn tablet moet machtigen.
Het te gebruiken e-mail adres is al jaren in gebruik en op diversen apparaten in gebruik, behalve dus op mijn nieuw SONY TABLET! (erg vervelend)
Opgelost! Ga naar oplossing.
hoi
Heb je de instructies van je kpn-email bij de hand? of doe je trial en error?
aan je google mail ligt het niet. die is voor de APP-market en gtalk en gmail etc.
je kunt prima in het email programma je mail van andere accounts checken.
bij mij werkte het aanmaken van email check verbinding (werk, exchange) prima, maar ik heb geen kpn.
ik heb de instructies voor het verbinding maken op de website van mijn emailprovider opgezocht.
het waren instructies voor een android telefoon, maar de app op je tablet heeft precies dezelfde opties en menus als android telefoons. van android 2.2 naar 3.2 is dat ook niet veranderd
zie bijvoorbeeld http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/i9000-galaxy-s/internet/handmatig-i...
Het lijkt er op dat er een fout (bug) zit in de Email app, en dat dat met een update via de market t.z.t. opgelost moet worden (op andere engelstalige fora zijn ook mensen met problemen met deze app).
De rest van deze reactie gaat over work arounds, tot dat de vermoede bug in de Email-app gefixed is.
1.
Wat je kan proberen is in de Market een andere Email App te downloaden,
en die in te stellen op het account.
2.
Als je de keuze hebt tussen pop en imap, in de instellingen en documentatie van je provider, kies dan voor het laatste: Imap. Met Pop protocol is het veel lastiger in te stellen dat mail op tablet en pc synchroon blijft.
3.
Een nog andere tussenoplossing is in WWWbrowser via webmail de email te checken.
Maak een bookmark aan naar de inlog pagina, en plaats die bookmark op je homescreen voor gebruiksgemak.
hoi
Heb je de instructies van je kpn-email bij de hand? of doe je trial en error?
aan je google mail ligt het niet. die is voor de APP-market en gtalk en gmail etc.
je kunt prima in het email programma je mail van andere accounts checken.
bij mij werkte het aanmaken van email check verbinding (werk, exchange) prima, maar ik heb geen kpn.
ik heb de instructies voor het verbinding maken op de website van mijn emailprovider opgezocht.
het waren instructies voor een android telefoon, maar de app op je tablet heeft precies dezelfde opties en menus als android telefoons. van android 2.2 naar 3.2 is dat ook niet veranderd
zie bijvoorbeeld http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/i9000-galaxy-s/internet/handmatig-i...
Ik ben benieuwd of het inmiddels al gelukt is.
Ik heb hetzelfde probleem namelijk.
Wat ik tot nu toe heb en wat volgens mij juist is;
wachtwoord
Pop3
next
pop.hetnet.nl
security type none
port 110
delete never
Next
smtp.hetnet.nl
security type none
port 25
require sign-in uit
Dan doe ik next en krijg ik bovenstaande foutmelding.
Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe?
GISTEREN 3 KWARTIER MET KPN GEPROBEERD EN AAN DE INSTELLINGEN LIGT HET NIET
GEWONE COMPUTER DOET HET WEL MAAR OP DE TABLET KONTANTE FOUTMELDING
ALS IK VIA GOOGLE NAAR KPNWEB MAIL GA KRIJGT IK WEL MIJN MAILADRES MAAR DIT IS NIET DE BEDOELING
SONY GISTEREN GEBELD EN ALLEEN EEN BANDJE EN ALS HET NIET VLUG GENOEG GAAT DAN GOOIEN ZE JE ERUIT SLECHTE SERVICE
DUS WIE HELPT???
Het lijkt er op dat er een fout (bug) zit in de Email app, en dat dat met een update via de market t.z.t. opgelost moet worden (op andere engelstalige fora zijn ook mensen met problemen met deze app).
De rest van deze reactie gaat over work arounds, tot dat de vermoede bug in de Email-app gefixed is.
1.
Wat je kan proberen is in de Market een andere Email App te downloaden,
en die in te stellen op het account.
2.
Als je de keuze hebt tussen pop en imap, in de instellingen en documentatie van je provider, kies dan voor het laatste: Imap. Met Pop protocol is het veel lastiger in te stellen dat mail op tablet en pc synchroon blijft.
3.
Een nog andere tussenoplossing is in WWWbrowser via webmail de email te checken.
Maak een bookmark aan naar de inlog pagina, en plaats die bookmark op je homescreen voor gebruiksgemak.
oplossing 3 werkt inderdaad was wel zoeken maar is gelukt.
Beste Hans,
Ik heb het gedaan zoals vermeld een nu werkt het wel.
Bedankt!
Goede vondst Hans!
Bij het laatste punt, de Outgoing Settings, en dan punt 6...
...hier goed nadenken wat je invult.
Met het al wat oudere POP protocol, loop je kans dat je je via de tablet verzonden mailtjes,
niet op je andere computer kan zien... en omgekeerd, tenzij je je outgoing settings e.d. superslim weet in te stellen. Je kan het best 'altijd een kopie aan jezelf sturen'.
Beste Gunne1,
Welkom op het Sony Forum.
De onderstaande manier blijkt ook te werken met de standaard app:
How to setup a KPN email account with the email app
You can configure Email for most accounts in just a few steps.
What type of account is this?
Email inbound part is done
Email outgoing set up
Met het al wat oudere POP protocol, loop je kans dat je je via de tablet verzonden mailtjes,
niet op je andere computer kan zien... en omgekeerd, tenzij je je outgoing settings e.d. superslim weet in te stellen. Je kan het best 'altijd een kopie aan jezelf sturen'.
Done
Ik hoor graag of het gelukt is.
Met vriendelijke groet,
Hans_Klis
Message was edited by: Hans_Klis
Beste Newpad,
Welkom op het Sony Forum.
De onderstaande manier blijkt ook te werken met de standaard app:
How to setup a KPN email account with the email app
You can configure Email for most accounts in just a few steps.
What type of account is this?
Email inbound part is done
Email outgoing set up
Done
Ik hoor graag of het gelukt is.
Met vriendelijke groet,
Hans_Klis